معرفی فیلم

آنچه که باید درباره ی فیلم عاشقانه بدانید

فیلم عاشقانه:

فیلم رمانتیک یا همان فیلم عاشقانه، فیلمی است که بر اساس جنبه های عاشقانه ساخته می شود  و مرکزیت فیلم نیز پیرامون همین موضوع است. بسیاری از فیلم‌های عاشقانه بین شخصیت‌ها هستند ، می‌توان هر فیلمی را که در آن موضوع داستان روابط یا احساسات عاشقانه میان شخصیت‌های اصلی داستان تعریف شده‌است، می توان آن را فیلم عاشقانه دانست. موضوعاتی که در چنین فیلم هایی رایج است در مورد شخصیت فیلم است  که با یک جاذبه رمانتیک جدید روبرو می‌شود. در اکثر این مواقع پرسش هایی همچون، «برای چه چیزی زندگی می‌کنم؟» یا «چرا من با همسر فعلی‌ام هستم؟» به‌وجود می‌آیند.

جاذبه و احساساتی که در یک فیلم رمانتیک بیان می شود توسط شخصیت های اصلی فیلم به صحنه کشیده می شوند و فهرستی که در زیر مشاهده می کنید شامل تعدادی از جدیدترین فیلم‌های رمانتیک است و از نظر تجاری موفق‌ترین فیلم رمانتیک در تاریخ ، فیلم تایتانیک (۱۹۹۷) بود که بیش از ۶۵۹ میلیون دلار در ایالات متحده فروش داشت و درآمد جهانی آن بیش از ۲.۲ میلیارد دلار بود.

یکی دیگر از پیش‌نیازهای این نوع فیلم‌ها پایان خوش (یا دست کم تلخ و شیرین) آن است. عقیده بسیاری این است که هیچ فیلمی با پایان غم‌انگیز نمی‌تواند به درستی به عنوان «فیلم عاشقانه» ثبت شود. ولی باز هم این پیش شرط بسیار اعتراض پذیر است و بسیاری از نویسندگان و کارگردانان فشارهای مرزی این گونه را مدنظر قرار می‌دهند.

عشق واقعی، عشقی با پایان خوش، عشق افلاطونی، عشق میان پولدار و فقیر و … اگر به چنین موضوعی اعتقاد داشته باشید، قطعا از تماشای فیلم‌های سینمایی رومانتیک خوشتان می‌آید.

معمولا چنین عشق‌هایی در دنیای واقعی کمتر اتفاق می افتد، اما در فیلم‌ها تعداد بسزایی از این نمونه‌ها موجود است و در  اکثر اوقات هم داستان با پایانی خوش به پایان برسد در سال ۲۰۱۹ نیز فیلم‌های رومانتیک زیادی در هالیوود اکران شد که ما در دامه ی مطلب شناخته‌شده‌ترین و بهترین آن‌ها به شما  معرفی میکنیم.

آنچه مردان می‌خواهند

عنوان اصلی: What Men Want

تاریخ اکران: ۸ فوریه

 

فیلم سینمایی «آنچه مردان می‌خواهند» هم همینگونه است؛ فیلمی کلاسیک با پیچشی مدرن در فیلمنامه. داستان فیلم درباره زنی است که به‌طور اتفاقی می‌تواند ذهن مردان را بخواند. از دیگر بازیگران اصلی فیلم می‌توان به آلدیس هاج و وندی مک‌لندان اشاره کرد.


برلین، دوستت دارم

عنوان اصلی: Berlin, I Love You

تاریخ اکران: ۸ فوریه

 

فیلمی پرستاره که آخرین سری مجموعه فیلم‌های سینمایی «شهر‌های عشق» (Cities of Love) با تهیه‌کنندگی امانوئل بنبیهی محسوب می‌شود. فیلم درباره ده داستان عاشقانه مجزاست که در شهر برلین، پایتخت آلمان روی می‌دهد و بازیگران معروفی همچون کیرا نایتلی، هلن میرن، میکی رورک و لوک ویلسون در آن ایفای نقش می‌کنند.


آیا رومانتیک نیست؟

عنوان اصلی: ?Isn’t It Romantic

تاریخ اکران: ۱۴ فوریه

 

این فیلم را می‌توان بیشتر ضد رومانتیک دانست تا رومانتیک، اما به این علت که ژانری به‌نام ژانر ضد رومانتیک نداریم، مجبوریم در همان ژانر رومانتیک قرارش بدهیم، البته چون فیلم پر از صحنه‌ها و اتفاقاتی است که به‌نظر عاشقانه می‌آیند و ازطرفی طنز هم هست که شما را می‌خنداند.

داستان فیلم درباره زنی جوان است که با عشق و عاشقی میانه خوبی ندارد، اما به‌طور اتفاقی، خود را دقیقا در میانه چنین کارزاری می‌بیند. از میان بازیگران فیلم هم می‌توان به ربل ویلسون، لیام همسورث و پریانکا چوپرا اشاره کرد.


عواقب

عنوان اصلی: The Aftermath

تاریخ اکران: ۱۵ مارس

 

کیرا نایتلی خوب می‌داند که چگونه با بازی‌اش دل تماشاچیان را بلرزاند و کاری کند که همگی به عشق واقعی ایمان بیاورند. اگر شما هم جزو آن‌دسته از افرادی بودید که از تماشای فیلم سینمایی «تاوان» (Atonement) لذت بردید، ما پیشنهاد میکنیم که به تماشای این فیلم سینمایی هم بنشینید.

داستان فیلم درباره یک سرهنگ انگلیسی است که پس از جنگ جهانی دوم برای مدتی به‌همراه همسرش به شهر هامبورگ آلمان نقل‌مکان می‌کند و در این میان اجازه می‌دهد که پدر و دختری غریبه نزد آن‌ها بمانند که همین مسئله، اتفاقات غیرمنتظره‌ای را درپی دارد. دیگر بازیگران اصلی این فیلم، الکساندر اسکارسگارد و جیسون کلارک هستند.


پنج فوت فاصله

عنوان اصلی: Five Feet Apart

تاریخ اکران: ۱۵ مارس

 

داستان فیلم درباره دو دختر و پسر نوجوان است که بخاطر بیماریشان اکثر روز‌های زندگی خود را در بیمارستان گذرانده‌اند و در همانجا هم با یکدیگر آشنا می‌شوند. هیلی لو ریچاردسون، بازیگر نقش مقابل کول اسپروز در این فیلم است.


بعد از آن

عنوان اصلی: After

تاریخ اکران: ۱۲ آپریل

 

داستان فیلم درباره عشق در نگاه اول است و هرآنچه که پس از آن اتفاق میفتد و بازیگرانی همچون جوزفین لنگفورد و هیرو فینس-تیفین در آن ایفای نقش می‌کنند.–

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *