موسیقی

معرفی سبک موسیقی ژانر

تعریف سبک موسیقی ژانر

 

چیل اوت یکی از زیر مجموعه های سبک ژانر موسیقی الکترونیک است که عرصه ای از سبک های متعدد موسیقی الکترونیک با سبکی لذت بخ و بیت های مید تمپو را شامل می شود . واژه چیل از یک واژه عامیانه انگلیسی به معنای تمدد اعصاب و آرامش گرفته شده است . این نوع موسیقی اولین بار نخست و اواسط دهه 1990 به وجود آورد . از هنرمندان به اسم این سبک می توان به موبی ، ایر ، پائول کالکبرنر و مون بوتیکا اشاره نمود .

بعضی ژانر های مرتبط با چیل اوت عبارت اند از امبینت ، تریپ هاپ ، نیو جاز ، امبینت هاوس و داون تمپو همینطور بعضی اوقات لانج یکی دیگر از زیر مجموعه های ژانر اکترونیک نیز جز مجموعه چیل اوت در نظر گرفته می شود . اصطلاح چیل اوت برابر با اصطلاحات رواج امروزی (اسموس الکترونیکا) و (سافت تکنو ) در نظر گرفته می شود .

 

 

سبک موسیقی ژانر

در اوایل دهه 1990 میلادی بعضی از تهیه کنندگان موسیقی با آهسته کردن بیت ها و به کار گیری سینت ها و سمپلر ها ، ساند اسکیپ های ملودیک ایجاد کردند که این سبک موسیقی به عنوان سبکی پیشرو برای چیل اوت و ترانس قلمداد می شود . مثال های تجاری از این دسته حاوی KFL با 3am Eternal که در ژانویه 1991 میلادی به اول جداول آهنگ های انگلستان راه یافت همینطور The Orb’s Little Fluffy Clouds که در 1990 انتشار یافت . تا سال ها 1992-1993 میلادی هنرمندانی مانند اورب موسیقی های آرامش بخشی تری ازاین سبک مثل Blue Room  ساختند . بعضی تهیه کنندگان این ایده بزرگتر کردندو بیت های مجموع را حذف کردند و بیشتر روی بافت های الکترونیکی مینی مال متمرکز شدند و بر این اساس این موسیقی نسخه جدید (امبینت ) شد .

امبینت واژه ای است که در دهه 1970 برای توصیف موسیقی مینیمال و متفرقه در پیش زمینه مورد استفاده قرار می گردد .

تعدادی از موسیقی های تلفیقی با کلمه چیل اوت در نشانشان در اواسط دهه 1990 میلادی و بعد از آن به وجود آمد به پایه گذاری زانرهایی بسیار نزدیک به داون تمپو و تریپ هاپ کمک کرد که به خصوص در اوایل دهه 2000 انواع تمپوهای آهسته تر از هاوس میوزیم ، نوجاز ، سای بینت ، لانج میوزیک با تقریبا 80 تا 110 بیت بر دقیقه به وجود آمدند .

 

ژانر چیل اوت همینطور شامل فرم هایی از ترنس میوزیک ، امبینت میوزیک است و این ژانر ، ژانر قدیمی بالریائیک بیت را نیز تماماً در بر می گیرد ، هر چند این اصطلاح هنوز نیز به جای چیل اوت استفاده می گردد .

چیل اوت عموماً تونال ، آرامش بخش به همراه القای حس استراحت است . مقصود از این موسیقی عموماً شنیدن ، آرامش و راحتی است به همین سبب طیف گسترده ای از مخاطبان جذب این موسیقی شدند .

برای ارتقاء اتمسفر در موسیقی چیل اوت از پدها استفاده می گردد . فرکانس های بالا اغلب دست نخورده باقی مانده در عوض اینکه از فشرده ساز استفاده شود . باس ها اغلب ترکیب می شوند و ساز های زهی به تدریج کامل می شوند .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *