موسیقی

موسیقی ترنس و معرفی آن :

موسیقی ترَنس یا خلسه چیست ؟

 

این نوع موسیقی جزو خانواده ی موسیقی رقص الکترونیک محسوب می شود ، که در دههٔ ۱۹۹۰ میلادی پیشرفت کرد و گسترش یافت. موسیقی ترنس به‌طور کلّی با ضرباهنگ ۱۱۰ تا ۱۵۰ ضربه در دقیقه، عبارت‌های ملودیک کوتاه، سینث‌سایزر، و فرم موسیقایی که بالا و پایین‌هایی می‌سازد در میان عام راه خود را بازکرده و تقریبا می توان گفت که شناخنه شده است.

تعداد کثیری از افراد در دنیا گرفتار و درگیر ساخت موزیک های سبک ترنس می باشند و  حجم عظیم این افراد دی جی ها می باشند و افراد زیادی مانند آرمین وَن بیورن، دیمیتری وگاس، دیوید گِتا و… هستند که حضور هلندی ها در سبک موسیقی ترنس بسیار زیاد و هویدا است و این مسئله را نمی شود انکارکرد.

جشنواره های زیادی در دنیا مانند تومارولند (تومورولاند) ، اولترا موزیک فستتیوال(یو ام اف) و… هویتی به خود اختصاص داده اند که در سر تا سر جهان  به جا آورده می شوند و افراد پرچم کشور خود را به نشانه صلح جهانی بالای سر خود برافراشته می کنند.

تاریخچه ی موسیقی ترنس یا خلسه:

 

ریشه اصلی این موسیقی از کشور آلمان به عنوان زادبوم این سبک موسیقی نامش به میان آید. به صورتی ‌که ملودی‌های اصلی ترنس در سال ۱۹۹۳ در شهر فرانکفورت حضور خود را نمایان کردند . انترنس در اوایل دهه ۹۰ از انواع موسیقی تکنو (Techno) و رقص (Dance) خود را جداساخت. موسیقی ترنس در زمان حال جزء انواع پر طرفدار موسیقی‌های الکترونیکی می‌باشد و باید ذکر کرد که ریشه و بنیاد آن سکانسر (Sequencer)، سینتی سایزر (Synthesizer) و افکت‌های الکترونیکی است. در دنیای موسیقی امروز اصطلاح ترنس (Trance) محدوده ی وسیعی از موسیقی را در بر می گیرد.

استفاده از موسیقی ترنس:

 

در ایران اکثر اوقات از موزیک های ترنس در جشن ها، میتینگ، پارتی و عروسی ها استفاده می شود و موزیک های ترنس کاربردشان در ایران به موارد ذکر شده محدود می شود.همچنین این سبک توانایی دارد که به عنوان ترکیبی از شکل های مختلف موسیقی الکترونیک مانند موسیقی اینداستریال، موسیقی تکنو و موسیقی هاوس مفهوم خود را برساند.ریشه ی اصلی شکل‌گیری لفظ خلسه یا ترنس مجهول است و مشخص نیست اما ایده‌هایی بناشده بر مشتق گرفته بودن از آلبوم ۱۹۸۱ کلاوس شولتز با اسم  ترنسفری یا از نهضت های روزهای اولیه شکل‌گیری این سبک (به انگلیسی: Dance2Trance) هویتی را به خود اختصاص داده است.

تاثیرات موسیقی ترنس:

 

در کل می توان گفت که این نام بدون شک مرتبط با قابلیتی که از موسیقی ترنس مشاهده شده استفاده از این سبک را برای چیره شدن به حالت هوشیاری به اسم خلسه در انظار عام شناخته شده می باشد.مقداری از تأثیرات بعضی از قطعه‌های موسیقی ساخته شده در این سبک در ارتباط با موسیقی وادارکننده با حالت خلسه می باشدکه توسط شمن‌ها در طول مدت طبل‌نوازی به قدرت ساخت نزدیک شده است و بعد ساخته شده است. باید بپردازیم که این موسیقی بسط پیدا کرده است و به شکل گسترده ای درجشن های شبانه، نقاط تفریحی و در داخل شهرها پخش می‌شود،و توانایی دارد که آن را گونه‌ای از موسیقی کلاب به حساب آورد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *