آموزش عکاسی

عکاسی حیات وحش و آنچه که باید درباره آن بدانید

معرفی عکاسی حیات وحش:

 

عکاسی حیات وحش، یکی از شاخه های عکاسی می باشد که ، حیوانات و جانوران زنده و در محیط طبیعی آن‌ها عکسبرداری می‌شود.
عکاسی که در این سبک انجام می شود، احتیاج به دانش بالا و تجربهٔ فراوان در زمینهٔ عکاسی و آشنایی با رفتار حیوانات مختلف دارد.

عکاسان باید بتوانند طبیعی بودن عکس را اثبات کنند ، عکاسی از حیوانات اهلی جزو عکس‌های این ژانر به حساب نمی آید.
در عکاسی از حیات وحش، عکاس به دنبال به تصویر کشیدن حیوانات جالب به همراه حرکاتی مانند غذا خوردن یا جنگیدن آن‌ها می باشد.

هرچند عکاسی از حیات وحش یا شکار برای دنیای عکاسی تکرای محسوب می شود.

در عکاسی حیات وحش ، دهانه ی باز لنز برای دست یافتن به سرعت بالا و ثبت سوژۀ در حال حرکت و محو کردن پس زمینه به کار گرفته می شود.

همینطور عکاسان حیات‌وحش، از لنز تله استفاده می‌کنند ، بنابراین احتیاج بیشتری به سه‌پایه دارند.

آن‌ها برای این که بتوانند به حیات وحش نزدیک‌تر شوند ، نیازمند وسایلی برای استتار خود هستند.

بعضی اوقات برای اینکه قدرت مانور عکاس برای تعقیب حیوانات وحشی زیاد شود از تک پایه استفاده می‌شود.

تک پایه‌ها به علت سبک بودن و قابلیت تحرک سریع بهتر از سه پایه‌ها عمل می‌کنند.

 

تاریخچه عکاسی حیات وحش:

بررسی دقیق تاریخچه عکاسی حیات وحش نمایان کرده است که هنر و فن عکاسی، جزو  اولین سرگرمی‌های شکارچی‌های حیات وحش در دهه ۱۲۸۰ محسوب می شود.

این شکارچیان ،نخست از حیوانات وحشی عکاسی می کردند، اما سپس ، شروع به عکاسی از حیواناتی می کردند که خودشان شکار کرده بودند و بعد ، طرفداران محیط زیست و حیوانات نیز عزم خود را جزم می کردند تا از گونه‌های مختلف جانوری عکس گرفته و اطلاعاتی در مورد حیوانات و نحوه زندگی شان در اختیار عام مردم قرار دهند.

مضاف بر این، متخصصان علوم جانوری هم ، برای انجام تحقیقات شان به حرفه عکاسی حیات وحش روی آوردند و تصاویر طبیعی را ثبت کردند.

ترفند هایی برای عکاسی حیات وحش:

 

عکاسی حیات وحش یک چالش جدید برای من بود. سعی داشتم با سفر‌های متعدد و شرکت در ورکشاپ‌های عکاسی مهارت خودم را در این حوزه افزایش دهم. اما چه چیزی لازم است بدانم تا این سفر‌ها به سفر‌هایی شگفت انگیز تبدیل شود؟ در این مقاله پنج نکته کلیدی را که کشف کردم برای شما خواهم گفت. با ما همراه باشید.

من اساساً یک عکاس منظره هستم و دوست دارم از کوه‌ها، درخت‌ها، دریاها، رودخانه ها و از این قبیل چیزها عکس بگیرم. حیات وحش نیز بخشی از طبیعت است. تا به حال در پارک‌ها قدم میزدم و از پرندگان عکاسی می‌کردم اما چیزی که باعث یک پیشرفت اساسی در من شد عکاسی از خرس‌ها و گاومیش‌ها و دیگر حیوانات بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *