آموزش عکاسی

انچه باید درباره عکاسی معماری بدانید

 عکاسی معماری

معماری یکی از اشکال هنری است که از ان بسیار استقبال شده و به زمان قبل از ساخت اهرام سه گانه مصر بر میگردد.
در گذشته، معماری اشکال زیادی داشته  به حدی که حتی ساده ترین خطوط هندسی به عنوان معماری در نظر گرفته میشدند.
با مرور زمان، آثار وهنرهای پیچیده تری روی امدند و امروزه، هر کار معماری بیش از حتی یک طرح را نشان میدهد و هر کار، خود، دارای هویت، ویژگی ها و معنای متمایز است.
حتی با اینکه زندگی های امروزه ی ما توسط تکنولوژی تسخیر شده است ولی معماری همچنان به پیشرفت خود ادامه میدهد.
چه یک ساختمان مسکونی وساده و چه پیشرفته ترین دفتر مرکزی یک شرکت،هر دویک کار هنری هستند و شاهکار یک معمار میباشند.با اینحال، بسیاری از مردم هستند که ازین کار استقبال نمیکنند.

تنها تعداد کمی از مردم وقت خود را صرف تحسین یک ساختمان یا فضای داخلی ان میکنند.برخی ممکن است عکس بگیرند و اینکار، کاریست که اکثریت عموم انجام میدهند.
این چیز خوبیست و سپس عکاسان معماری هستند که میدانند که چگونه به ساختمان ها زندگی ببخشند.

 

سرآغاز عکاسی معماری

هیچکس واقعا نمیداند که دقیقا در چه سالی عکاسی معماری وارد عرصه شد البته حدس هایی وجود دارد که گفته میشود عکاسی معماری قبل از سال 1860 مورد توجه دیگران قرار گرفته است.
زمانیکه معماران یکی پس از دیگری شاهکار های خود را به نمایش میگذاشتند این کارهای بی نظیر، معمولا مکان هایی بودند که بطور پیچیده و سخاوتمندانه طراحی میشدند و از عکاسی برای ثبت کارشان استفاده میکردند.

در قرن بیستم، تغییرات زیادی مانند توجه بیشتر و تحسین معماران،ایجاد شد
برای همین نیاز برای ثبت و جاودانه کردن اثر انها بر روی تصاویر، به امری بسیار مهم تبدیل شد.

طبقه بندی عکاسی معماری

عکاسی معماری معمولا به گونه ای از عکاسی توصیف میشود که از ساختمان ها و سایر بناها بعنوان سوژه استفاده میکند.
عکاسی معماری طبقه بندی های زیادی دارد، اما دونوع از رایج ترین انواع آن، عکاسی معماری از نمای داخلی و از نمای بیرونی است.

عکاسی معماری از نمای بیرونی

این نوع از عکاسی معماری از روشنایی روز یا منابع نور (مانند مهتاب، نور پیرامون چراغ های خیابان و چراغ های نمای بیرونی ساختمان ها)استفاده میکند.
یک عکاس معماری از نمای بیرونی، مناظری و طبیعت هایی با چشم انداز زیبا در اطراف یک ساختمان را برای عکاسی کردن ترجیح میدهد.

در اصل او سعی دارد تا زیبایی های ساختمان را با محیط اطراف ان ترکیب کند و  عکسی ایده ال ایجاد کند.

این کار، شباهت بسزایی به عکس برداری از یک منظره به همراه  عناصر طبیعی و محیط پیرامونش دارد.هممچنین، او دوست دارد عکسهایی بگیرد که خطوط یک ساختمان یا بنا را بطور واضح نشان دهد.
بهترین روش برای انجام اینکار عکس برداری  بسوی اسمان صاف است و هدف اصلی یک عکاس معماری از نمای بیرون نیز ایجاد کنجکاوی در میان بینندگان است

عکاسی معماری از نمای داخلی

اگرچه در عکاسی معماری از نمای داخل به دنبال راهی برای استفاده از نور محیط پیرامون(برای مثال از از پنجره های باز و نور خیابان) هستیم اما همچنان باید به فکر نور بیشتری برای صحنه باشیم.
ما با استفاده از ابزار مکمل روشنایی که در این بین انها  فلاش عکاسی معروف ترین آنهاست میتوانیم این نیاز را بر طرف کنیم  و این امر باعث میشود تا عکاسی معماری از نمای داخلی، عکاسی کنترل شده در نظر گرفته شود یعنی عکاس با تنظیم کردن نور محیط، شرایط را کنترل میکند.

مهمترین عنصر در این نوع عکاسی معمارانه، فضا است  به همین دلیل، کسانی که میخواهند از فضای داخلی عکس بگیرند باید از لنز های زاویه باز استفاده کنند
و انها این تونایی را دارند که عکسهایی کامل،شامل عناصر زیباشناسی بگیرند. همچنین، بسیاری از انها عکسهایی واضح و ساده را انتخاب میکنند و
از شلوغی و بی نظمی در عکس جلوگیری میکنندا.

ین امر، کمک زیادی در فوکوس کردن و مشخص کردن خصوصیات یا ویژگی یک فضا یا ساختمان، میکند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *