معرفی فیلم

معرفی فیلم راز داوینچی کارگردان ران هاوارد

رمز و راز داوینچی:

 

رمز داوینچی (به انگلیسی: The Da Vinci Code) فیلمی است که محصول سال ۲۰۰۶ به کارگردانی ران هاوارد می باشد.

این فیلم براساس کتاب معروف رمز داوینچی نوشته دن براون به ساخت رسیده است ، در این فیلم تام هنکس و آدری تاتو و آلفرد مولینا بازی کرده اند.

 

خلاصه داستان تکان دهنده ی راز داوینچی:

 

ماجرای داستان حول محور یک تئوری خاص در مورد تاریخ مسیحیت می‌گردد که قبلا نیز در این باره بحث شده است و عده ای از تاریخ دانان با آن موافق بوده اند .

کتاب «خون مقدس، جام مقدس» منبع اصلی برای این تئوری‌ها می باشد. طبق این تئوری عیسی مسیح با مریم مجدلیه ازدواج کرده و صاحب فرزند شده‌است و کلیسای کاتولیک و واتیکان با اطلاع داشتن از این قضایا قصد در پنهان کردن آن‌ها داشته‌اند. در ضمن «جام مقدس» یک شئ نیست و دقیقا مریم مجدلیه می باشد .

تئوری‌های مختلف دیگری نیز درباره ی این فیلم در دست هستند؛ برای مثال اینکه لئوناردو دا وینچی همجنسگرا بوده‌است و نقاشی معروف «مونالیزا» در واقع پرتره داوینچی از خودش به شکل یک زن می باشد.

داستان این راز در کشورهای فرانسه و بریتانیا و در بعضی از مکان های مشهور این دو کشور رخ می دهد. (مثل موزهٔ لوور و صومعه‌ای که به صومعه برهنه شناخته شده می باشد و مثل نقاشی مشهور داوینچی از آناتومی انسان ژست گرفته  و پیغامی رمزی هم در کنارش نوشته شده‌است).

آنچه که در ادامه ی روایت اتفاق می افتد:

 

پنج ماه قبل از شروع داستان، واتیکان به اسقف آرینگروسو، رهبری یک فرقه مسیحی تندرو و مبنی بر سختی های طاقت فرسای جسمانی معروف به اپوس دئی (یعنی: کار خدا) اعلام می‌کند که می‌خواهد دست از حمایت  این فرقه بکشد و ۲۰ میلیون یوروی اهدایی فرقه را هم پس خواهد داد.

فردی معروف به استاد که در اصل قصد تخریب وجههٔ کلیسا و اپوس دئی را دارد، به اسقف پیشنهاد می‌دهد در ازای ۲۰ میلیون، جام مقدس گمشدهٔ عیسی را در اختیارش قرار می دهد تا اپوس دئی قدرت و محبوبیت زیادی به دست بیاورد ؛ اما در حقیقت با استفاده کردن از یکی از نیروهای اسقف به قتل اعضای دیر صهیون که مخالفان قدیمی کلیسا و حافظان جام مقدس می باشند،اقدام می کند تا خودش بتواند جام را به دست بگیرد.

استاد اعظم دیر صهیون که رئیس موزه لوور می باشد قبل از مرگش ، اسرار پیداکردن جام را به نوه‌اش (صوفی) انتقال می دهد و از او تقاضا می کند از دانشمندی آمریکایی (رابرت لنگدان) که در نمادشناسی مذهبی و دیرین‌شناسی تجربه بسیاری را دارا است ، کمک بخواهد.

رابرت لنگدان و صوفی با وجود تعقیب بدون وقفه ی پلیس و نیروهای استاد، مرحله به مرحله به جام مقدس نزدیک می‌شوند و در این راه از یک تاریخ‌دان انگلیسی (تیبنیگ) هم  درخواست کمک می کنند که در نهایت معلوم می‌شود او خود استاد می باشد . در آخر فیلم پرنسس صوفی خانواده گمشده‌اش را پیدا می‌کند و لنگدان هم متوجه می شود که صوفی راز بزرگ استاد اعظم می باشد در حقیقت صوفی همان جام مقدس است و…

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *