هنر نقاشی و گرافیک

لوگوتایپ مینیمال و آنچه که باید درباره ی آن بدانیم

معرفی لوگوتایپ مینیمال :

 

یکی از سبک های هنری که به ساده گرایی می پردازد وریشه و اصل آن بر پایه ی پیچیده نبودن نهادینه شده است ، سبک مینیمال می باشد . هنرمندان روسی که ساختارگرا بودند پس از آشوب و شورش اکتبر این سبک هنری را پدید آوردند . این هنرمندان از طریق خلاصه گویی و به کارگیری هندسه و اشکال هندسی در این سبک هنر خود را به ثمر رساندند . یکی از هنرمندان این این سبک سپید مالویچ می باشد .

 

با سبک مینیمال بیشتر آشنا شویم :

چندی پس از آشوب ها این سبک(سبک مینیمال)در کشور امریکا با سرعت به یکی ازهنرها و جنبش های هنری نو تبدیل شد، که باید عنوان کرد که در کشورآمریکا و دوران پس از آشوب ، با پدید آوردن آثار سه بعدی خود را به عام افراد نشان داد.هنرمندان در دهه های ۶۰ و ۷۰ هویتشان در بسط و شایع کردن این سبک نمایان بود.سبک مینیمال در اشکال گوناگونی در هنرهای تجسمی به کارگرفته شده و ساده گرایان  که با کنار گذاشتن المان ها و علامت های اضافه و به کارگرفتن موارد ساده و الزامی  که به طورمعمول با اشکال هندسی و کامل مختصرشده اند ، به شما توانایی این مسئله را می دهد که به مفهوم خالص کیفی و فضا و فرم دست بیابید.

فوایدطراحی لوگو به روش مینیمال:

 

از جمله فوایدی که این سبک هنری و این نوع طراحی دارد این می باشد که برای یادآوری آسان بوده و در همان نگاه اول شما توانایی دارید که آن را شناسایی کنید . سبک  ایده آل ترین طراحی برای ارتباط برقرار کردن ساده و صادقانه با مخاطب است.طراحی کردن لوگوی ساده توانایی ثبت شدن در ذهن را در طولانی مدت دارد .

طراحی مینیمال سیاه وسفید:

 

گام مهم و اصلی که برای طراحی مینیمال باید برداشته شود این است که پایه طرح لوگو به صورت سفید و سیاه به اجرا در بیاید.پایه اول لوگوی مینیمال به این شکل انجام شده است و پس از آن توانایی دارید به طرح خود رنگی را اضافه کرده البته اگر لوگوی شما به صورت سفید و سیاه ترکیب نامناسب ، وزن نامناسب و زننده دیده شد باید توجه کنید که طرح شما از فاکتور مهمی برای یک طرح مینیمال برخوردار نمی باشد.

استفاده کردن از شکل های هندسی:

 

به کار گرفتن اشکال هندسی بدین معنا است که شناسایی کردن طرح و دریافت کردن سریع مفهوم و درونمایه مورد نظر آن می باشد.شکل های هندسی به شکل هایی که به کار می آیند (کارآمد) از طریق مخاطب لوگو را دریافت  کرده و شناسایی را انجام خواهند داد.به کارگرفتن اشکال هندسی و ترکیبی از تصاویر که در لوگو استفاده شده است قادر می باشد در برند کمپانی شما نقش بسزایی را داشته باشد.

استفاده کردن از فاکتورهای متمایز شده:

 

یک ترتیب و نظم برای همه لوگوها این بوده است که لوگوی شما باید با مابقی لوگوها در تضاد باشد تا توان این مسئله را داشته باشید که حد وسط آن در ذهن مخاطب به ثبت برسد و جای بگیرد.طراحی لوگو با روش مینیمال هم از این قاعده ممتاز نبوده و هنگامی برتری دارد که از فونت و لوگوتایپ بهتری به کارگرفته شود ، از فرم ها و تصاویر کمتری استفاده کنید اضافه بر این از ترکیبات ساده به کار بگیرید تا پایدار بودن آن بیشتر شود.لوگوی مینیمال نیازمند ارائه ای متباین می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *